Werkveldoriëntatie, Studenticoos

Werkveldoriëntatie Studenticoos

Personeel: 4
Visie: Binnen 5 jaar wil Studenticoos dé studenten portal van Nederland zijn

Missie: Door middel van een gestructureerde bijdrage te leveren aan de behoefte van de student probeert Studenticoos met haar website de student tegemoet te zien in de volgende facetten: Restaurants, Events, (lokaal) Nieuws, Kortingsacties.
Strategie: Studenticoos streeft ernaar om zo veel mogelijk lokale informatie samen te bundelen voor de student. Zo hoeft de student geen 6 verschillende sites te bezoeken om aan informatie te komen.

Marketing: Naamsvermelding tijdens evenementen, Studentenfeesten etc.

Concurrentiepositie: Studenten steden hebben plaatselijk een eigen website, Maar Studenticoos is een overkoepelende organisatie die ook lokaal enorm actief is.




Welke plek neemt de organisatie in de vrijetijdssector en/ of specialisatie van jou keuze in?
De organisatie neemt een plek binnen de specialisatie: Eventmanagement

Wat valt je op aan de organisatie?
De organisatie is vrij nieuw en erg ambitieus. Ik denk dat ze door middel van hun ludieke acties ver gaan komen

Wat doet de organisatie goed?
Ze profileren zich als overkoepelende studenten portal van Nederland. daarnaast zijn ze erg actief op lokaal niveau

Wat doet de organisatie minder goed?
Werken met naamsbekendheid, ze zijn hier nu wel steeds meer bezig. Ook organiseren ze steeds vaker ludieke evenementen.

Waar zie je verbeterpunten?
Meer samenwerking zoeken met diverse bedrijven die studenten als een belangrijke doelgroep zien.

Zou je werkzaam willen zijn bij de organisatie? Waarom wel/ niet?
Ja, het is een ambitieus bedrijf en aangezien het een jong bedrijf is zit er erg veel dynamiek in

Sprak een bepaalde functie of rol binnen de organisatie aan?
Ja, Eventmanager

Wat zijn je belangrijkste leerpunten van de fieldtrip?
Ik heb nu een studentenwebsite mee kunnen maken die werkzaam is in 5 studenten steden waaronder Breda. Ze organiseren veel evenementen om hun naamsbekendheid te vergroten.

Hoe heeft deze fieldtrip bijgedragen aan je werkveldoriëntatie? (AANSLUITEND BIJ TOEKOMST)
Deze fieldtrip heeft op een positieve manier bijgedragen aan mijn werkveldoriëntatie. Ik heb een kijkje kunnen krijgen hoe dit bedrijf de studenten benaderd. Aangezien de eigenaren pas afgestudeerd zijn kunnen zij zich goed verplaatsen in de doelgroep. Daarnaast zijn zij erg creatief in het benaderen van de doelgroep ( Zie de website )

0 reacties:

Een reactie posten